Escapada al Mas Pla, Hostal rural a Solius

Andrea Prat ☺·Publicat el
Darrera actualització:
Foto d' Andrea Prat i Juli Ramon per Escapadesenparella.cat
El Mas Pla data del segle XVII, és una casa de pagès situada a la zona protegida d’interès natural de Solius, a la Costa Brava, i forma part del municipi de Santa Cristina d’Aro. La masia, ara convertida en restaurant i hostal, conserva les característiques típiques de Masia Catalana i es troba enmig d’un entorn rural de pagès, però a prop de zones turístiques amb un gran ventall d’activitats per a tothom.

Escapada al Mas Pla, Hostal rural a Solius: Benvinguts a l'escapada de la setmana, ens hi acompanyeu?

És dissabte i aquest cap de setmana tenim clar què farem. Aprofitant que el matí hem d’anar fins a Calonge, tenim ganes de fer una escapada cap a l’interior, fer una parada al poble de Romanyà de la Selva i sobretot deixar-nos perdre per las carreteres secundàries, que van de poble en poble terra endins. Per sorpresa nostra, avui serà un dia especial al descobrir un petit hostal de carretera on ens pararem a dinar. Avui us convidem a menjar l’hostal rural que descobrim al quilòmetre 1 de la carretera GV-6611: l’Hostal rural Mas Pla de Solius.

Després de passar el matí per Calonge, pugem al cotxe i agafem la carretera que va direcció Romanyà de la Selva i Santa Cristina d’Aro. L’entorn és preciós i la carretera es troba en molt bon estat; neta i ben asfaltada. Després d’una estona de conduir, trobem el poble de Romanyà, situat enmig de les Gavarres, i envoltat de boscos i planes conreades. Com no podia ser d’altra manera, ens hi aturem ja que tenim ganes de visitar l’església de Sant Martí de Romanyà, amb una nau que data del segle X, el campanar del segle XI, i a la vegada fer una volta pel nucli antic del poble.

Per als qui no ho sabeu, Romanyà de la Selva és una entitat de població que pertany al municipi de santa Cristina d’Aro, situat al cor de la serralada de les Gavarres, espai natural protegit per la Generalitat de Catalunya.

Aparquem el cotxe a peu de carretera i entrem dins del nucli antic direcció l’església de Sant Martí. Si mai passeu a visitar aquest entorn, també us recomanem que feu una parada als conjunts megalítics que hi ha a la vora, ja que Romanyà disposa d’un dels conjunts de dòlmens més ben conservats de la regió: el de la Cova d’en Daina, el Dolmen del Roquet, la Cista d’en Güitó i alguns menhirs dispersos, com el menhir de la Murtra.

Ara ja de peus a terra, baixem el carreró avall fins que anem a parar davant del Restaurant Can Roquet, una masia del segle XVII restaurada i decorada per Donald de Ridder i Kenn Van Roy, dos belgues que, després d’arribar a la província de Barcelona a mitjans dels anys 1980, s’estableixen a Romanyà de la Selva per fundar Can Roquet, on porten la seva obra més carismàtica fusionant la cuina catalana de tota la vida amb la cuina francesa clàssica, afegint tocs de sofisticació, elegància i, com diuen a la seva web, fins i tot algunes sorpreses.

L’església queda justament al costat de Can Roquet. Només hem de creuar el patí i enfilar unes escales amunt per anar a parar davant del campanar. Ens fem algunes selfies i continuem caminant fins a trobar-nos un bust dedicat a Mercè Rodoreda, i és que resulta que va viure els últims anys de la seva vida a Romanyà, on els paisatges i l’entorn li van servir d’inspiració per algunes de les seves obres, com la famosa Mirall Trencat. Trobareu més informació sobre l’Itinerari literari Rodoreda Romanyà al final del post.

Ara que ja hem visitat l'església i hem fet una volta pels carrers de Romanyà, la gana comença a fer-se lloc, així que pugem al cotxe i continuem per la GIV-6613 deixant enrere Bell-Lloc, fins que després de creuar la C-65 ens topem amb una casa rural d’allò més autèntica, on veiem que també fan dinars. Així doncs, aprofitant que tenim gana, entrem amb el cotxe al pati principal de la casa, aparquem i preguntem si ja tenen obert.

Ens atén un home molt simpàtic i ens comenta, a la mateixa entrada de la casa, que el que tenen és dinar de pagès, és a dir, són un hostal restaurant però a diferència dels restaurants que estem acostumats on ens portem la carta o el menú, aquí et serveixen el que tenen del dia, i com que a nosaltres ja ens agrada aquesta idea, doncs ens hi quedem encantats. De fet, ens recorda a les cases d’agrigutisme que vam visitar l’estiu passat a Sardenya.

Entrem. La casa té un menjador molt gran decorats amb mobles antics, molt antics. La decoració és clàssica, funcional però acollidora, però el que més ens crida l’atenció són dues coses: la gran taula que hi ha al mig del menjador i el sostre de volta catalana. Això sí que és autèntic! Per cert, la taula ens impacta perquè està pensada com als Starbucks, perquè la gent s’assegui al costat de l’altre mentre menges.

Finalment ens asseiem a la taula principal, al costat de la llar de foc; de moment estem sols. De tot el que ens diuen que han fet de menjar avui, ens quedem amb una amanida catalana de primer i uns macarrons de primer, i de segon xai i botifarra a la brasa acompanyat amb mongetes. De postres mengem crema catalana i un iogurt. Tot és boníssim, la carn ens la fan a la mateixa llar de foc i l’home no ens deixa desatesos ni un segon. El preu també està molt bé; per haver menjat tot el que hem menjat i per la qualitat del menjar i el servei, ens ha costat 16 euros per persona.

Decididament és un punt d’aturada obligatòria quan ets per la zona. Gent de l’hostal rural Mas Pla, us prometem que tornarem i aquest cop també per fer-hi estada!

Subscriu-te a la nostra newsletter

Per rebre les últimes novetats i ofertes

Al fer clic a "Subscriure'm" confirmes haver llegit i estàs d'acord amb la Política de Privacitat.