Escapada al Parc Natural del Cap de Creus i Cadaqués

Un espai de gran bellesa on la tramuntana ha fet que apareguin formes capricioses i ha transformat el paisatge d'una manera molt especial. Us encantarà!

Andrea Prat ☺
Darrera actualització:
Foto d' Andrea Prat i Juli Ramon per Escapadesenparella.cat
El Parc Natural de Cap de Creus, el primer parc terrestre i marítim de Catalunya, situat al nord del golf de Roses és un espai de gran bellesa que, amb l’efecte de la tramuntana, ha fet que apareguin formes d’erosió capricioses i que ha transformat el paisatge d’una manera molt especial formant un conjunt únic al món.

Escapada al Parc Natural del Cap de Creus i Cadaqués: Benvinguts a l'escapada de la setmana, ens hi acompanyeu?

Hem aprofitat l’escapada a l’Hotel Torremirona Golf & Spa per visitar el Parc Natural de Cap de Creus, una escapada obligatòria que us encantarà, des dels racons de somni fins a les petites cales rocoses que juguen amb l’aigua cristal·lina!

Avui fa un dia assolellat i amb molta calor, tanta calor que hem hagut de parar a comprar uns pantalons curts per mi. Ja amb pantalons curts i aigua fresca agafem el cotxe i ens disposem a agafar la carretera cap a roses per dirigir-nos cap al Cap de Creus, situada a la part més oriental de la península Ibèrica, a prop de Cadaqués, el Port de la Selva, Llençà i Roses entre d’altres.

Per arribar-hi primer agafem la carretera que ens porta fins a Cadaqués, seguim i després d’una bona estona ja hi som a dalt. A dalt on comencem a topar-nos amb més d’un pàrquing per deixar el cotxe i decidim parar i estirar les cames. En aquest moment és quan descobrim un dels llocs més espectaculars que hem vist mai, buscant el far de Cap de Creus ens topem amb el Paratge de Tudela, el meravellós i impressionant Paratge de Tudela.

És un espai molt important d’interès geològic, ja que totes aquestes roques erosionades durant milions d’anys per l’aigua i la tramuntana, es presenten en diferents formes conegudes com un camell, un àgila, un conill, un elefant entre altres formes capaces d’imaginar. A part del seu interès geològic també és una de les zones de major interès vegetal, gaunístic i marí de tot el Parc Natural.

A part de les seves formes, de la tranquil·litat que es respira i que se sent, de les seves formes interessants, ens va sorprendre que un dels seus descobridors va ser el pintor Salvador Dalí que, des del seu refugi de Portlligat, l’havia visitat diverses vegades i que va ser una forma d’inspiració en les seves grans obres surrealistes com “El gran masturbador”.

Durant el recorregut en cercle pel Paratge de Tudela, es pot anar descobrint tots els detalls gràcies a les senyalitzacions explicatives que hi ha per tot l’espai i no perdre’t cap punt.

Després d’una bona estona passejant i meravellats pel que acabàvem de descobrir, vam anar a buscar el cotxe per seguir la carretera, i ara sí que sí, no parar fins que no arribéssim al Far del Cap de Creus.

Entre voltes i voltes de la carretera, i després d’haver-hi conduït uns 15 minuts, arribem a un altre pàrquing situat sota el far on decidim aparcar el cotxe i arribar-nos caminant seguint el camí de ronda. Mentre pugem ens anem fixant-nos amb les caletes d’aigua cristal·lina que hi ha als voltants, estem segurs que hi anirem a fer snorkel al més aviat possible. Un cop a dalt, ens sorprenen dos restaurants i més enrere, ens trobem el far blanc del Cap de Creus.

El Far del Cap de Creus està situat a 500 m de la Punta del Cap, conegut també com la punta de l’Esquena. Aquesta edificació és característica dels fars del segle XIX, de planta quadrada, al centre, a uns 11 m d’alçada, hi trobem la torre de senyals.

Un cop vist el far, ens girem i ens apropem a la barana per veure el meravellós i infinit paisatge, amb pedres modelades per l’erosió, pel vent i l’ambient salí, amb formes que recorden a animals mitològics. És preciós! Tan bonic que ens hi quedem entre les gavines i marxem a les 16 h sense haver dinat encara.

És hora de marxar, agafem el cotxe i en Juli, darrere del volant, condueix fins a Cadaqués on buscarem un lloc per dinar. Després de quasi mitja hora, aparquem fàcilment a prop del passeig i decidim dinar a un dels millors locals de creps que hem provat, descobrim el Versàtil Cadaqués!

Després de dinar, o més ben dit, de berenar, passegem pel passeig de Cadaqués, gaudint del mar i del poble pescador i les seves barquetes. Se’ns ha fet tard i ja és hora de marxar. Ens emportem una màgica escapada impossible d’oblidar i que estem ben segurs que repetirem!

Subscriu-te a la nostra newsletter

Per rebre les últimes novetats i ofertes

Al fer clic a "Subscriure'm" confirmes haver llegit i estàs d'acord amb la Política de Privacitat.