Escapada al Centre Zoològic Lloc de Menorca, el Far de Favàritx, Binibeca Vell i Maó de nit. Descobreix amb nosaltres 4 llocs màgics d'aquesta perla del Mediterrani, una escapada ideal per dies grisos a l'illa!

• Andrea Prat
    • June 4th, 2018
  • L' Andrea t'explica la nostra Centre Zoològic Lloc de Menorca, Far de Favàritx, Binibeca Vell i Maó • Viatge a Menorca, dia 3

Lloc de Menorca és un centre zoològic on els animals que hi habiten són acollits gràcies a projectes amb els principals centres de rescat europeus. Amb diferents programes de conservació i educació ambiental per garantir la millor qualitat de vida dels animals, les instal·lacions són creades, condicionades i renovades dia a dia, pensant en el benestar dels animals.

Avui ens hem despertat amb mal temps a l’illa, així que hem aprofitat per llevar-nos una mica més tard. En cerca d’activitats diferents descobrir un lloc que volem conèixer sí o sí. Aquest matí visitarem el Centre Zoològic Lloc de Menorca!

Després d’esmorzar, agafar el paraigua i posar-nos l’impermeable, ens dirigim amb el cotxe cap al Lloc de Menorca que ens queda ben a prop, a uns 10 minuts de Sa Mitjera, la casa on passem les vacances. Al fer mal dia no som els únics que hem deixat les platges de costat i ens hem dirigit cap aquí, hem de fer cua per agafar les entrades, però no us preocupeu que el recinte és molt gran i no està gens massificat.

Quan per fi tenim les entrades, les quals costen 12,50 € per adult, entrem cap a dins on ens saluda un lloro que crida i es passeja pel suport on està recolzat. Ens adonem que no està tancat a cap gàbia i es passeja de manera tranquil·la.

Seguim caminant després d’intentar-li donar alguna pipa sense èxit i ens adonem que el recinte està format per altres recintes oberts i molt grans on estan els animals, sense cap gàbia. És més, tens l’oportunitat d’entrar-hi i, si tens sort, que s’apropi algun dels animals que viu a dins. Nosaltres estem al·lucinant! Hi ha lèmurs saltant per sobre nostre, corrent, jugant i perseguint-se entre ells; et passen molt a prop. D’aquesta manera també hi ha els cangurs, els ànecs pollets i oques.

Podem entrar al recinte de les cabretes i donar-los menjar; pots comprar boles de menjar per 1 € en màquines expenedores. També podem tocar als ases i els cavalls.

Al cap d’un parell d’hores arriba el moment àlgid del dia, en que un treballador ens presenta a una serp petita, un llangardaix de llengua blava i una serp pitó gegant de 4 anys de més de 5 metres de llarg, els quals podem agafar, tocar i jugar una estona amb ells. Ens ha explicat moltes curiositats d’aquests animals com que a l’hivern no poden sortir dels recintes perquè passen molt de fred i necessiten molta calor en tenir la sang freda. No m’importaria tenir un llangardaix de llengua blava a casa!

La veritat és que som dels que pensem que els animals no haurien de viure en zoos,  però podem dir que aquest espai és ideal per tenir, cuidar i en definitiva perquè hi visquin els animals rescatats, molts d’ells provinents de circs.

Després de la visita, agafem el cotxe i abans de dinar anem a veure un far que ens queda bastant a prop i que s’ha de visitar sí o sí. Ens dirigim al far de Favàrix.

El far de Favàrix és el primer far que es va construir amb torre de formigó a les Balears. Està situat a l’extrem nord-est de l’illa, a uns 17 km de Maó. La torre amb 28 m d’altura de color blanc i amb una banda negre en espiral, el converteix en un dels fars més visitats de l’illa.

Arribem a un dels primers pàrquings i veient la quantitat de cotxes que hi ha, decidim aparcar-lo on sigui possible. Ens posem el para-vent, perquè el vent bufa molt fort, i ens dirigim cap al far seguint el camí de terra. Entre alguna baixada i pujada, ens trobem a les portes del cap de Favàritx, en el si del parc natural de S’Albufera des Grau, creat el 1995 i l’estanc temporal d’aigua de pluja i de mar que arriba gràcies als temporals anomenat Cós des Síndic. Aquest està tancant amb l’objectiu d’afavorir la conservació dels seus valors ecològics.

Seguim caminant i ens sorprèn la gran presència de les roques acompanyades d’una escassa vegetació i la força del vent, com més a prop, més vent. De fet és d’esperar ja que el dia no acompanya i la zona està completament desprotegida, una llengua de terra que s’endinsa dins del mar sense protecció de cap muntanya per advant.

Avui no fa un gran dia per banyar-se a les aigües cristal·lines d’aquesta zona, el mar està molt picat i té color de tempesta. Contemplem des de diferents punts el far, i gaudim d’un paisatge molt especial. Això sí, després d’una estona decidim marxar, el vent cada vegada és més fort i per desgràcia cada vegada és més molest. Així que gaudint del paratge tornem fins al cotxe i tornem a casa per dinar.

Un cop dinats i descansats ens tornem a posar en marxa i anem a visitar Binibeca Vell a prop de Sant Lluís (sud-est de Menorca), el poble de pescadors menorquí, un dels racons amb més encants de l’illa.

Aquest poble de pescadors està caracteritzat per les seves cases petites i blanques, amb una petita església, carrerons estrets i un port amb barquetes. Tot i que molta gent el considera artificial i enganyós, és un poble relativament modern, construït a la dècada dels 70. La idea principal era reproduir amb la fidelitat més gran possible l’aspecte i l’ambient dels tradicionals ports pescadors menorquins.

Nosaltres teníem moltes ganes de veure aquest poblet de casetes blanques i la veritat que ens hem sorprès molt. Passegem hores i hores entre els carrerons, descobrint nous llocs cada vegada, fins que es fa pràcticament fosc. Ens hem enamorat d’aquest poblet!

Per acabar el dia ens apropem fins a Maó i per descobrir-lo de nit. Amb moltes botigues tancades però molta gent passejant i sopant a les terrasses, marxem després de descobrir el centre històric. Això si, ens hi tornarem a escapar un altre dia, per conèixe’l de dia, n’estem segurs!

En definitiva, avui hem fet 4 escapades, hem visitat 4 llocs únics que si un ens ha agradat l’altre encara més. Una ruta ideal per fer en un dia gris a l’illa de Menorca, us la recomanem al 100%!

Com arribar a l'Centre Zoològic Lloc de Menorca, Far de Favàritx, Binibeca Vell i Maó • Viatge a Menorca, dia 3