Escapada amb Segway a Arenys de Munt

Passeu un dia genial deixant-vos emportar per l'adrenalina de conduir un Segway a Arenys de munt.

Juli Ramon ☺
Darrera actualització:
Foto d' Andrea Prat i Juli Ramon per Escapadesenparella.cat
Les rutes amb Segway al Maresme són per excel·lència de la mà de comarcaventura.com, una empresa dedicada a les activitats d’aventura, incentius, grups d’empresa, comiats, festes de qualsevol temàtica tant per a infants com per a adults. La ruta amb Segway la farem a Can Jalpí, un gran castell de planta rectangular, amb planta baixa i pis, situat al municipi d’Arenys de Munt, protegit com a bé cultural d’interès local i que data del segle XIII.

Escapada amb Segway a Arenys de Munt: Benvinguts a l'escapada de la setmana, ens hi acompanyeu?

És dissabte al matí i fa dies que tenim ganes de provar alguna cosa nova. De fet, des de l’última escapada a l’hotel Torremirona Golf & Spa que no hem tingut oportunitat d’escapar-nos, així que avui ens espera una activitat diferent, emocionant, la qual esperem amb moltes ganes. Avui ens espera una excursió amb Segway a Arenys de Munt (Maresme), més concretament per l’entorn de Can Jalpí. Hem fet la reserva un dia abans, així que agraïm a en Jordi la flexibilitat així com la magnífica ruta que ens ha preparat!

Dissabte. Sortim de casa amb por que ens plogui, així que abans de pujar al cotxe faig un truc a en Jordi per assegurar-nos si plou o no plou a Arenys de Munt, i si encara que caiguin quatre gotes podem fer l’escapada amb Segway. Em respon dient que si plou una mica no passa res, així que sense pensar-nos-ho dos cops pugem al cotxe i agafem la carretera direcció el parc d’aventura Jalpí Aventura, on ens estarà esperant.

Per arribar-hi agafem la C-32 direcció Blanes i sortim a la sortida 109. Després del peatge enfilem la carretera C-61 amunt fins que ja veiem la porta d’entrada a la urbanització, la qual travessem de punta a punta fins al pàrquing en bateria de dalt de tot. Aparquem el cotxe i a menys de 200 metres trobem l’entrada a Jalpí Aventura, on en Jordi ens està esperant amb els Segways a punt.

Inicialment havíem de sortir amb un grup de 4 persones més, però ens comenta que al final estarem sols, ja que els altres han avançat l’horari. Nosaltres encantats! Així que després d’una extensa introducció al funcionament d’un Segway, normes bàsiques, consells de seguretat, gir, acceleració i fre, ja estem a punt per pujar i iniciar la ruta, la qual serà d’aproximadament 1 hora.

Les primeres sensacions són bones. Tot i que l’equilibri no és el meu fort, trobo de seguida el truc al Segway i m’acostumo a accelerar i frenar. Com ens comenta en Jordi, per accelerar només cal conduir el pes del cos cap a la punta dels dits del peu, i per frenar al revés, conduir-lo cap al taló. És bàsicament jugar amb el “punta-taló”. Per girar és ben senzill també, ja que el volant funciona com un pèndol que va de dreta a esquerra. A diferència de les motos o les bicicletes que el desplaçament és giratori, el volant del Segway segueix un desplaçament horitzontal, així que només cal desplaçar-lo una mica cap a la dreta o esquerra perquè el Segway giri sobre si mateix.

La ruta comença pel camí de sortida del parc en direcció al roure que hi ha a l’entrada. En Jordi ens comenta que estem davant d’un plançó centenari de l’autèntic arbre de Gernika, símbol tradicional de les institucions basques i del compromís nacional del seu poble enfront dels avatars de la història. Per mala sort, el roure original va morir fa uns anys i va haver de ser replantat.

Continuem l’excursió camí avall, passant per una pila de troncs de pi tallats, conseqüències de l’escarabat Tomiqus, el qual està arrasant les pinedes del Maresme. La ruta segueix per corriols i camins, per baixadors, baixades i pujades que posen a prova les nostres habilitats dalt del Segway. De tant en tant tenim l’oportunitat d’accelerar i girar sobre nosaltres mateixos, el qual ens encanta, sempre però tenint present els consells d’en Jordi i amb el xip de passeig al cap. Però no ens en podem estar.

Passem pel mig d’una plantació d’avellaners i ens aturem per fer-nos una fotografia als peus del monument a la independència d’Arenys de Munt. Continuem la ruta passant per l’antiga estació elèctrica de Can Jalpí i finalment arribem al majestuós Castell de Can Jalpí, el qual ens saluda amb l’alt sortidor d’aigua, el gran estany ple de nenúfars, tortugues d’aigua, ànecs, i la seva monumental figura. Ens fotografia obligatòria i reculem per enfilar el tram final de la ruta, el qual ens durà de tornada al punt de partida, a l’entrada de Jalpí Aventura.

Un cop acabada l’escapada amb Segway ens adonem que és una de les activitats més especials i divertides que hem fet fins al moment, una escapada d’aventura, a la natura, sobre dues rodes, en un entorn genial i amb un guia que és tot un professional. Us ho recomanem al 100%! Repetirem segur!

Subscriu-te a la nostra newsletter

Per rebre les últimes novetats i ofertes

Al fer clic a "Subscriure'm" confirmes haver llegit i estàs d'acord amb la Política de Privacitat.