Escapada de glamping al Càmping del Mar, a primera línia de mar

Descobreix amb nosaltres com és una escapada de glamping al Càmping del Mar, ben a prop de la Costa Brava

Juli Ramon ☺
Darrera actualització:
Foto d' Andrea Prat i Juli Ramon per Escapadesenparella.cat

Fa temps que esperem amb ganes l'escapada que tenim planejada per aquest cap de setmana; de fet, podem dir que la tenim apuntada al calendari des de força abans d'anar-nos-en de lluna de mel a Sri Lanka, a l'abril. Situat a primera línia de mar, amb el bon temps que sembla que ens farà, i amb moltes ganes d'experimentar això d’anar de glamping, ens en anem d'escapada al Càmping del Mar, a Malgrat de Mar, al Maresme. Som-hi!

Escapada de glamping al Càmping del Mar, a primera línia de mar: Benvinguts a l'escapada de la setmana, ens hi acompanyeu?

Divendres: Arribada al glamping del Càmping del Mar

És divendres, sortim de la feina i arribem a casa cap a quarts de tres del migdia. Mengem, preparem les bosses i carreguem el cotxe, tres accions que ja s'han convertit gairebé en un ritual abans de les nostres escapades. En Bru no ens podrà acompanyar aquest cap de setmana, ja que les tendes de glamping del Càmping del Mar no són pet friendly, però no patiu per ell que estarà molt ben acompanyat.

Posem al GPS la direcció del càmping i enfilem la carretera fins a la C-32 direcció Girona, la qual ens conduirà fins a la sortida de Palafolls. En un tres i no res ens plantem a l’entrada del càmping, el qual es troba, literalment, a primera línia de mar, ja que des de la mateixa entrada podem veure la sorra i l’aigua del mar. Unes lletres metàl·liques ben grans i molt ben cuidades ens donen la benvinguda; també ho fa l’equip del càmping, el qual molt amablement ens ensenya sobre un plànol totes les instal·lacions i serveis que trobarem al Càmping del Mar, ens posen els braçalets que ens permetran entrar i sortir de la tenda, i ens donen d’alta el cotxe per poder passar la barrera de la sortida lliurement.

Des dels seus inicis al 2010, el Càmping del Mar representa un espai on escapar-se, relaxar-se i gaudir de la natura i del mar. Una bombolla de tranquil·litat a la costa del Maresme, molt a prop de la Costa Brava, i de tots els tresors que aquesta amaga. Situat al petit poble de Malgrat de Mar, al Càmping del Mar podreu gaudir d’infinitat d’activitats dins i fora de les seves instal·lacions, així com també de l’espectacular cuina que ofereixen al seu restaurant. Senzillament brutal!

Un cop amb el check-in fet i tota la informació que creiem necessària per passar un cap de setmana descobrint el glamping, ens dirigim cap a la que serà la nostra tenda. Seguim a la persona de l’equip del càmping amb el cotxe fins a l’aparcament. La primera impressió que ens dona la zona de glamping és espectacular, com una bombolla de tranquil·litat al mig del càmping, o més ben dit, com si sense adonar-nos-en haguéssim tornat a Sri Lanka. Un total de 7 tendes de glamping formen aquest petit oasi, totes elles envoltades de palmeres, un petit caminet de pedres i una zona enjardinada amb gespa davant de cada una d’elles.

Escapada de glamping al Càmping del Mar, a primera línia de mar - 8
Escapada de glamping al Càmping del Mar, a primera línia de mar - 9
Escapada de glamping al Càmping del Mar, a primera línia de mar - 10

La nostra tenda serà la número 1. Aparquem el cotxe, traiem les bosses, creuem el jardí de davant la tenda, pugem els tres graons que donen pas al porxo i ens plantem davant de la porta, llestos per estrenar els nostres braçalets que ens permetran accedir-hi a dins. I quina passada, no hi falta de res! Al davant nostre un gran llit de matrimoni, a la dreta una cuina ben complerta amb pica, vitroceràmica, galledes per reciclar, nevera, microones i cafetera de càpsules; a l’esquerra un televisor i un petit moble per deixar-hi les coses. A darrere del llit, molt ben separat per un gran capçal de fusta que va del sostre al terra hi trobem el lavabo i una columna de dutxa impressionant. Per cert, la tenda també té aire condicionat, ideal per combatre la calor que comença a fer.

Hem quedat bocabadats amb tot el que ofereix la que serà casa nostra les properes 48 hores; molt per sobre de les expectatives i del que ens imaginàvem mentre érem al cotxe de camí al Càmping del Mar.

Com que es va fent tard però encara no tenim massa gana, decidim deixar per una estona la zona de glamping i apropar-nos fins a la platja per veure la posta de sol. És una passada això de tenir la platja a tocar.

Cap a quarts de nou decidim que comença a ser hora de menjar, així que tornem cap al càmping per tastar la cuina del seu restaurant, del qual n’hem sentit a parlar molt bé. Com que és divendres i a casa nostra les nits de divendres es menja pizza, decidim tirar pel dret i seguir la tradició; a més a més, ens aconsellen provar-les sí o sí abans de marxar ja que ells mateixos fan la massa, així que la cosa pinta molt bé.

En qüestió de minuts tenim les pizzes a taula; són de tamany considerable, tant que cap dels dos ens les podem acabar, però que bones que són! La massa fina i cruixen, i els ingredients de primera. Les acompanyem amb una bona cervesa, i amb això ja tenim fet el sopar del primer dia al Càmping del Mar.

Com que hem quedats molt tips, deixem els postres per l’endemà; tornem cap a la tenda, ens estem una estona al porxo gaudint de la tranquil·litat i de la frescor de la nit, i quan és l’hora anem cap a dins a dormir. Quina sensació més maca que estem sentint en aquesta escapada. Això promet!

Dissabte: Descobrint el Càmping del Mar

Quan pensem en dormir en tendes de campanya, sacs de dormir, o en general en dormir fora de casa, el primer que ens ve al cap és que serà difícil descansar, almenys en el nostre cas. Bé doncs, hem d’admetre que, per sorpresa nostra, aquesta nit hem dormit fenomenal, no sabem si pel cansament de tota la setmana, per l’emoció de dormir en aquesta tenda, o perquè realment el matalàs és bo, però com hem dormit!

Ens llevem a quarts de nou del matí i el primer que fem és dirigir-nos cap al bar-restaurant del càmping, on ens han informat que ja tenim l’esmorzar preparat. Quan reserveu una escapada al glamping del Càmping del Mar podeu fer-ho afegint-hi l’opció d’esmorzar inclòs; sincerament us ho recomanem, ja que és molt complet i te’l pots menjar a la mateixa tenda o al porxo d’aquest, com hem fet nosaltres. Quan vas a buscar l’esmorzar al bar t’el serveixen en una caixonet de fusta que inclou per persona: un entrepà de fuet (o vegetal si aviseu amb antelació), un croissant, dues torrades, mantega, melmelada i un suc de fruites. Prou bé oi? I tot boníssim!

Escapada de glamping al Càmping del Mar, a primera línia de mar - 7

Després d’esmorzar ens posem el banyador; hem decidit que aquest matí el passarem a la platja ja que fa gairebé dos mesos que no sortim a prendre el sol, així que així que és hora de gaudir una mica del mar, i més aquest cap de setmana que el tenim tant a prop.

Ens posem els banyadors, agafem les tovalloles i en un tres i no res en plantem a la Platja de la Punta de la Tordera. Estem de sort perquè hi ha poca gent, ens dona la sensació que la majoria dels que hem anat a la platja venim dels càmpings que hi ha la vora. Estenem les tovalloles, ens posem una mica de crema i a descansar. Per nosaltres el juny i també el juliol són els mesos ideals per prendre el sol i estar-se a la platja tant com el cos ens demana; el sol comença a ser intens però encara no fa la calor de l’agost, i l’aigua segueix força freda, així que podem gaudir dels dos contrastos.

Ens estem a la platja ben bé fins a l’hora de dinar. Cap a quarts de dues decidim que ja n’hem tingut prou i tornem cap a la tenda amb la idea d’anar a dinar al restaurant, abans però fent una parada a la piscina del càmping, la qual està just davant del mateix restaurant i per sorpresa nostra hi ha molt poca gent. Deixem les tovalloles a les hamaques que queden més a prop de la part fonda de la piscina, ens dutxem i ens llencem a l’aigua. Ens encanta això de fer una remullada a la piscina després d’un dia a la platja. Ara ja amb el cor ben complert, sortim de l’aigua, ens anem a canviar a la tenda, i tornem de nou cap al restaurant, on demanem taula per a dos per dinar.

L’oferta gastronòmica que presenta el restaurant del Càmping del Mar és espectacular. Avui ens decantem per un dinar de pica-pica, començant per unes patates braves, uns calamars a l’andalusa, una ració d’humus amb els seus bastonets, unes olives i una amanida amb formatge de cabra, ideal per acompanyar la resta del menjar. Tot és boníssim, i les quantitats molt generoses. A més a més, el fet de tenir la piscina just al davant fa que l’entorn sigui molt agradable.

A la tarda hem decidit quedar-nos a la tenda fins a les 19h, aprofitant el porxo per avançar feina amb l’ordinador i fer una mica de reportatge de l’àrea de glamping, fins que sigui l’hora d’escapar-nos fins a l’espai on es fa l’activitat dirigida de zumba, la qual no ens volem perdre. La veritat és que al porxo s’hi està molt tranquil i és un espai ideal per relaxar-se, teletreballar, mirar alguna pel·lícula plegats o menjar-hi.

Quan és l’hora ens arribem a veure la classe de zumba, i Déu ni dó la gent que hi participa. L’ambient és una passada i hi ha molts veïnes de les caravanes i bungalows del voltant que també s’hi han apropat per gaudir de l’activitat. Descansem una estona més a la tenda i finalment tornem cap al restaurant pel sopar. Hi ha escapades en les que ens passem les hores anant amunt i avall, sense parar quiets, descobrint nous indrets; però de tant en tant també ens agrada escapar-nos a llocs on poder descansar, estar tranquils i fer ben poca cosa, i precisament això és el que estem aconseguint aquest cap de setmana amb l’escapada de glamping al Càmping del Mar.

És hora de sopar i hem tornat al restaurant per tastar alguna de les propostes gastronòmiques més que ofereixen a la carta i o al menú. En concret ens decantem per una ració de finguers de mozzarela, els quals ens vam quedar amb les ganes de tastar ahir al vespre, uns calamarsets a la planxa per l’Andrea, i un secret ibèric per a mi. De postres, un coulant de xocolat i un tatin de poma. Tot boníssim, i de molt bona qualitat!

Diumenge: Últimes hores al Càmping del Mar

És diumenge, últim dia vivint l’experiència de fer glamping al Càmping del Mar; un altre dia que hem dormit la mar de bé. Tot i llevar-nos una mica més tard que ahir, avui repetirem la mateixa cerimònia en quant a l’esmorzar. Ens vestim, sortim de la tenda, ens dirigim al bar-restaurant i demanem un parell d’esmorzars per emportar. De seguida, molt amablement, ens donen el caixonet amb els dos entrepans de fuet, els dos croissants, les torrades, la mantega i melmelada, i els dos sucs per acompanyar. Tornem cap a la tenda, ens asseiem al porxo i, sense pressa, esmorzem. Per sorpresa nostra comencen a caure gotes; contra tot pronòstic sembla que aquest matí tindrem pluja, pel que anar a la platja no serà una opció, cosa que ja ens va bé de fet perquè tot i que ahir el sol no cremava massa vam quedar ben torrats.

Com que el matí està tapat aprofitem per quedar-nos a dins del càmping i seguir descobrint les zones d’esbarjo que ofereix. Primer de tot no ens podem estar de provar el minigolf. El minigolf és una d’aquelles activitats, igual que el ping-pong, que sempre que veiem no ens podem estar de fer. Anem cap a recepció, recollim els dos pals de minigolf i la pilota, i ens passem potser quaranta minuts o ben bé una hora intentant superar amb el mínim de cops els 5 camps que hi ha.

Escapada de glamping al Càmping del Mar, a primera línia de mar - 7

Una vegada ja tenim superada la fase del minigolf decidim tornar a la piscina. Avui segueix estant igual de tranquil·la que ahir, potser perquè encara no estem en temporada alta, pel que convida totalment a fer-hi un bany. Ens hi estarem fins a l’hora de dinar, parlant i compartint com de sorpresos hem quedat amb aquesta escapada al Càmping del Mar; totalment recomanable i molt per sobre de les expectatives amb les que veníem.

De seguida se’ns ha fet l’hora de dinar, pel que tot xino-xano ens arribem fins a la cabanya per canviar-nos, i tornem a la zona del restaurant on farem l’últim àpat d’aquesta escapada. Per acomiadar-nos de la millor manera del Càmping del Mar demanem per fer temps uns nachos amb guacamole, que des de que vam arribar el divendres teníem ganes de tastar-los, i de plat principal una fideuà, la qual trobem francament bona. De postres ens decantem per un gelat ametllat i de nou un tatin de poma, i és que ahir al vespre el vaig trobar brutal i em vaig quedar amb ganes de més.

Després de dinar és hora de començar a recollir, però ens ho prenem amb calma. Passegem una mica pel càmping per estirar les cames i fer baixar el dinar. Ens arribem de nou fins a la platja per dir-li un últim adeu, tornem a la cabanya i ens estem una bona estona ronsejant al porxo tot estirant el temps al màxim, no volem marxar.

L’escapada de glamping al Càmping del Mar ens ha sorprès molt gratament i ens ha fet veure que hi ha un altre concepte de càmping que desconeixíem. Sovint pensem en anar de càmping com una escapada on no podràs descansar, plena de gent i soroll, però realment descobrir el glamping del Càmping del Mar ens ha deixat meravellats, no només per la qualitat de les cabanyes i els serveis que ofereixen, sinó també per la tranquil·litat que hi hem respirat i les comoditats que hi hem trobat, realment com si fóssim a casa.

Subscriu-te a la nostra newsletter

Per rebre les últimes novetats i ofertes

Al fer clic a "Subscriure'm" confirmes haver llegit i estàs d'acord amb la Política de Privacitat.