Escapada amb kayak al Parc Natural del Cap de Creus

Descobriu amb nosaltres el Parc Natural del Cap de Creus amb kayak, us encantarà!

Andrea Prat ☺
Darrera actualització:
Foto d' Andrea Prat i Juli Ramon per Escapadesenparella.cat
La Platja de Port Lligat és una platja de sorra gruixuda barrejada amb pedres i amb l’accés a l’aigua poc pronunciat i amb poca profunditat. No disposa de serveis, excepte el de lloguer de kayaks i bars a l’estiu. Al costat de la platja s’hi troba la Casa Taller de Salvador Dalí, la seva residència on va pintar molts dels seus quadres i on es va inspirar amb el Cap de Creus i els seus bells paratges. És fàcil de localitzar perquè sobre la teulada s’hi troba un ou.

Escapada amb kayak al Parc Natural del Cap de Creus: Benvinguts a l'escapada de la setmana, ens hi acompanyeu?

Feia temps que ho esperàvem, de veritat ho teníem pendent des de feia tres anys, però per fi ha arribat el dia que esperàvem!

Acabem de dinar, tanquem la bossa amb tot el necessari i carreguem el cotxe. Ep! No ens deixem l’equip d’snorkel! Ho tenim tot llest! Arrenquem el motor i ens posem en marxa cap a la Costa Brava! Ens espera una escapada d’estiu molt fresca i de molta aventura!

Per sort, no tenim massa estona de cotxe, 1:30h, així que ens expliquem somnis, riem, escoltem música i cantem! De seguida comencem a veure cartells que ens van indicant que el nostre destí és més a prop. Per fi arribem a la sortida i ens disposem a circular per la N-11, ens dirigim cap al centre de Roses!

Roses és un municipi situat a la comarca de l’Alt Empordà, una badia amb 3.000 anys d’història. És la porta d’entrada del Parc Natural del Cap de Creus, i els seus orígens es remunten al segle VIII aC, amb l’arribada dels rodis i la fundació de la ciutat grega de Rodes.

El GPS ens porta fins on es troba l’apartament que hem llogat per passar aquesta nit, però el pàrquing que hi ha és escàs. Tothom està aprofitant fins l’últim moment del seu dissabte a la platja i ens porta una bona estona poder trobar estacionament on deixar el cotxe. Així que després de donar unes tres voltes i una mitja horeta llarga, trobem un lloc esplèndid on deixar el cotxe i ens dirigim cap l’apartament a Agi Glòria Rooms.

Agafem les bosses, ens posem la mascareta i ens dirigim al lloc seguint el GPS, mentre caminem pel centre, contemplant els carrers i mirant les diferents botiguetes que hi ha. Mai hem estat a Roses i ens fa molta il·lusió passar-hi un dia!

Arribem a la porta d’entrada dels apartaments. Tenim sort perquè està al centre i a part de tenir un supermercat ben a prop, tenim la platja i el passeig marítim a un pas de zebra, genial!

Per entrar a l’apartament tenim una mica de problemes tècnics, perquè no s’obre amb clau, sinó que s’ha d’obrir la porta principal i la porta de l’habitació amb la pròpia aplicació mòbil dels apartaments. Al final, amb una mica de suor, aconseguim entrar i pujar fins el segon pis què és on es troba la nostra habitació.

L’habitació no és massa gran però no està malament. Això sí, trobem que és molt senzilla pel preu que té la nit, però ja se sap, a l’estiu a la Costa Brava es paga car, i més al centre del poble. La nostra sorpresa és haver demanat un llit de matrimoni, i trobar-nos dos llits ajuntats, això és una de les coses que més odiem, trobar-nos una altre cosa que no hem demanat. El lavabo està molt bé, la dutxa és força gran, llàstima que pel poc temps que estem no l’aprofitarem. Deixem les coses a les estanteries i ens posem em marxa, és hora de conèixer Roses.

Baixem de l’apartament, amb la mascareta i el gel hidro-alcohòlic dins del bolso. Passegem pel centre del poble, xafardejant les botiguetes, i descobrim l’església de Santa Maria de Roses, amb el seu campanar. Al cel, moltes orenetes que van i venen. Ens encanten!

I per fi ens apropem fins al passeig marítim. En teníem moltes ganes, sobretot de veure i gaudir de la posta de sol des de Roses. Mentre caminem veiem que el sol comença a amagar-se i ens quedem meravellats gaudint d’aquest espectacle de la natura. Mentre tornem cap al centre en busca d’un lloc on sopar, ens topem amb una placa al costat de la sorra al mateix passeig marítim. Aquesta placa ens meravella per aquest fragment de Josep Pla: “...la tercera característica de Roses, que constitueix sens dubte el seu màxim encant: la d'estar la vila encarada a ponent. Això fa que les passejades del capvespre fins el far permetin la contemplació de les postes de sol més prestigioses del país, les més grandioses i inoblidables”.

Així que després d’haver gaudit d’una de les postes de sol més prestigioses del país amb un somriure a la cara, tapada per la mascareta, ens topem amb el restaurant Puerto Rico de Roses, un restaurant de cuina local i mediterrània. Preguntem si tenen lloc per sopar i de seguida ens fan entrar cap a dins, una taula per a dos ens està esperant.

No és massa gran, però tot i així, estem ben separats amb les altres taules, cosa que ens dona confiança i tranquil·litat per sopar de gust. Ràpidament ens porten la carta, olives per a picar i una mica pa. Avui tenim ganes de degustar diferents tapetes per picar tots dos, així que ens decidim per uns calamars a la romana, uns calamarcets, unes anxoves de l’escala, pop a la gallega i dues copes de vi blanc. Boníssim! Hem sopat com mai! Tot era molt bo i hem quedat ben tips perquè les tapes són bastant complertes! A més, el servei ha estat perfecte, han estat molt atents i molts simpàtics! Tant que a l’hora de pagar, hem estat parlant amb ells una bona estona sobre Roses i la Costa Brava. Dóna gust descobrir establiments així!

S’ha fet tard, és hora d’anar cap a l’habitació, de posar-nos els pijames i anar a dormir, demà ens hem de despertar aviat. A les 6:30h sonarà el despertador i necessitem recuperar i recarregar les piles! Demà ens espera un gran dia!

Sona el despertador i ens aixequem de seguida! Com es nota que tots dos teníem moltes ganes d’aquesta escapada! Una dutxa ràpida, banyador, motxilles preparades i altre cop cap al cotxe. Aquesta matí, però, Roses no sembla la mateixa. Aquesta matí ens despertem amb silenci, amb les botigues tancades, amb els ocells cantant donant la benvinguda al dia, i sense ningú als carrers. Què diferent és d’ahir a la nit, quan la gent ocupava les terrasses i el soroll s’apoderava dels carrers.

I amb aquest sentiment, agafem el cotxe i ens posem amb marxa per la carretera que segueix el Parc Natural de Cap de Creus que ens portarà fins a Cadaqués. Pel camí, més música, pocs cotxes i algun ciclista que circula per les espectaculars pujades. Gaudint del paisatge, amb un obrir i tancar els ulls arribem fins a Cadaqués. Ara falta seguir conduint fins arribar a la Platja de Port Lligat on ens espera l’aventura.

En pocs minuts hi arribem, aparquem amb facilitat perquè són les 8h del matí, observem el paisatge tan esplèndid. Mar calmat, brisa marina, aigua clara i transparent, el sol que encara es baix, les barquetes dels pescadors com a paisatge... trobem uns bancs de pedra situats davant del mar. Aquí és on esmorzem unes galetes abans de l’activitat!

Un cop esmorzats i relaxats amb aquest paisatge magnífic de la Platja de Port Lligat, ens dirigim cap a la sorra on ens espera l’equip de Kayaking Costa Brava. Sí, avui farem una ruta amb Kayak per la Costa Brava des de la Platja de Port Lligat fins al Parc Natural del Cap de Creus!

Abans de l’aventura però, descobrim la Casa Taller d’en Salvador Dalí i ens mullem els peus a l’aigua. Mentrestant, els membres de l’equip de Kayaking Costa Brava preparen les embarcacions, els rems i tot l’equip que necessitem. De seguida ens comencen a explicar com funciona i com portar el kayak, així com l’entrada i la sortida d’aquest, entre altres. Ens preparem amb la crema solar, els barretr, la samarreta, les ulleres de sol, l’armilla salvavides, la faldilla protectora, la bossa estanca, tot! Amb poca estona estem preparats, cadascú dins del seu kayak, per sortir a remar pel mar de la Costa Brava. Comença l’aventura!

Comencem a remar resseguint costa i ens trobem amb la primera dificultat de la ruta, el vent! Només començar, hem de gastar més energia per superar el vent i arribar als diferents punts on teníem marcada una petita parada. En aquestes parades ens han explicat informació de la zona: les vinyes, els murs de pedra seca, la funció del vent, les caletes, fins i tot hem conegut la fauna. Després de dues horetes remant arribem a la Cala Seca! Aquí deixem el kayak a la sorra i gaudim d’un bany amb l’equip d’snorkel. Hem aprofitat per menjar una mica de fruits secs per agafar forces i per últim ens han explicat molt més sobre el Parc Natural del Cap de Creus! Aquí ens descobreixen la Cova de l’Infern, un dels llocs que tenim pendents per la pròxima escapada al Cap de Creus!

Després de l’explicació, toca tornar al kayak i tornar a la Platja de Port Lligat, però abans, ens apropem fins a la Cala Bona, una meravellosa cala amb un pulmó marí gegant, ideal per gaudir de l’snorkel. Ara sí, toca tornar cap a la platja, ens espera la part més dura! Per sort, aquest cop, el vent ve de popa i ens fa portar avantatge! Després d’una horeta passada, arribem a la Platja de Port Lligat, deixem el kayak a la sorra i seguint la normativa, amb la mascareta posada, deixem tot el material a la caseta. Estem molt contents! L’escapada ens ha encantat i segurament provarem més rutes amb kayak amb Kayaking Costa Brava, a les diferents zones on proposen les activitats com a la Platja del Castell, a Palamós.

Mirem l’hora i són dos quarts de tres! Ara entenem la gana que teníem! Per sort, tenim reserva a la guingueta que es troba a la mateixa platja, anomenada Cal Juli.

Ens apropem i de seguida ens serveixen una taula. Demanem una mica de picar: patates braves, escopinyes i olives. El plat fort, que ja teníem vist un cop vam fer la reserva, l’arròs caldós de marisc. Boníssim! Per llepar-nos els dits! Ni un gra d’arròs hem deixat! I de postres, un gelat ametllat i un cafè amb gel, per tirar avall.

Un cop amb la panxa plena, paguem i marxem cap el cotxe, gaudint de les vistes i acomiadant-nos d’aquesta escapada i d’aquesta aventura. Ja tenim ganes de viure la següent!

Subscriu-te a la nostra newsletter

Per rebre les últimes novetats i ofertes

Al fer clic a "Subscriure'm" confirmes haver llegit i estàs d'acord amb la Política de Privacitat.