Escapada al Castanyer de les nou Branques

Visitem el Castanyer de les 9 branques, un dels arbres més emblemàtics del Montseny

Juli Ramon ☺
Darrera actualització:
Foto d' Andrea Prat i Juli Ramon per Escapadesenparella.cat
El Castanyer de les 9 branques és un dels arbres més emblemàtics del Montseny. La seva edat, 700 anys, el seu port i la seva forma en canelobre, el fan ser un arbre veritablement espectacular. Dues de les branques més grosses van ser esberlades per les fortes ventades de l’any 1987. L’esquerda produïda magnifica, encara més, la seva originalitat.

Escapada al Castanyer de les nou Branques: Benvinguts a l'escapada de la setmana, ens hi acompanyeu?

És dissabte de tardor. Els arbres comencen a canviar de vestit, les orenetes ja han marxat i els matins comencen a ser freds. La gent ja queda per anar a buscar bolets, mai millor dit perquè aquest any trobar-los ja és una altra història, i com és habitual en aquesta època de l’any, les castanyes recuperen el seu espai en la nostra cuina, taula i dieta. Així doncs, aquest cap de setmana decidim descobrir un arbre amb història, més anys que qualsevol de nosaltres. Aquest dissabte ens escapem al Castanyer de les nou branques, al poble de Viladrau, on intentarem collir quatre castanyes de cara a la Castanyada.

Com ja comença a ser habitual sortim més tard de casa del que voldríem, arribant a Viladrau, al Massís del Montseny, a quarts d’una del migdia. És tard però com que no tenim horari no ens importa massa.

Primer de tot fem parada a l’aparcament de davant del restaurant El Molí de la Barita, a la carretera de Viladrau, on aprofitem per estirar una mica les cames tot baixant fins al rierol de més avall. Fem quatre fotos i tornem a pujar al cotxe per fer el poc tros que ens queda fins al poble de Viladrau.

Un cop arribats al poble, creuem tot Viladrau fins a deixar el cotxe al Camí de Mas el Martí, un carrer de pujada que seguint-lo tot recte ens portarà fins al sender del Castanyer de les nou branques (SL-C81).

Iniciem el sender envoltats de castanyers joves, rastres de castanya, cireres d’arboç i bolets, sí, comencem a veure bolets! Afinem la vista no fos cas que en trobéssim algun de bo, però no estem de sort. El bosc està sec i es nota la manca de pluja.

Passat el Mas El Martí, el camí agafa una mica de pendent i ens va guiant fins a arribar al trencall que ens durà justament davant del Castanyer de les nou branques. Encara no hem trigat 30 minuts, una ruta curta, fàcil però molt distesa, amb vistes fenomenals, sobretot en aquesta època de l’any.

I com qui no vol la cosa ja hi som, davant d’aquest arbre majestuós, de 700 anys d’història, més de 23 metres d’alçada, i 7 branques que semblen tocar el cel. Diem 7 perquè dues de les branques van ser esberlades per unes fortes ventades l’any 1987. Com a informació d’interès, el 2012 aquest mateix castanyer va ser escollit per a identificar l’escut del poble de Viladrau.

Després de fer-li les fotos de rigor i com no pot ser d’altra manera, fer-nos una bona selfie amb l’arbre, voltem una estona pels voltants i decidim tornar enrere per anar a dinar a un altre entorn, que ja comença a ser hora de menjar.

Tornem al cotxe i seguim recte amunt passant prenent el camí de sorra que ens portarà cap a la carretera direcció al Coll de Sant Marçal, on aparcarem i dinarem a la Taula dels Tres Bisbes, a sota de la mateixa creu i amb vistes cap a les precioses muntanyes tenyides ja de colors de tardor.

Dinem un entrepà de truita que hem preparat aquest matí i aprofitant que fa sol i no passa ni una mica d’aire, traiem les esterilles del cotxe i fem una migdiada gaudint de la tranquil·litat de l’entorn, recuperant forces per afrontar la tornada amb cotxe cap a casa, i assimilant els diferents paratges que hem gaudit avui.

Subscriu-te a la nostra newsletter

Per rebre les últimes novetats i ofertes

Al fer clic a "Subscriure'm" confirmes haver llegit i estàs d'acord amb la Política de Privacitat.