Escapada amb l'Ecorail del Cardener

Descobreix amb nosaltres l'Ecorail, una de les maneres més especials, i saludables, de conèixer una part del Pla de Bages

Andrea Prat ☺
Darrera actualització:
Foto d' Andrea Prat i Juli Ramon per Escapadesenparella.cat
L’Ecorail és una activitat que es realitza a l’aire lliure en un recorregut d’uns 7Km. Aquesta ruta comença i acaba al municipi de Callús i circula pel terme municipal de Sant Joan de Vilatorrada i arriba fins el municipi de Sant Fruitós de Bages! Aquests 7 Km es realitzen pedalant per la via del tren amb bicicletes elèctriques que tu pots anar controlant segons si vols realitzar més o menys exercici.

Escapada amb l'Ecorail del Cardener: Benvinguts a l'escapada de la setmana, ens hi acompanyeu?

Sona el despertador. És diumenge al matí i amb cara d’alegria i molta emoció, després de la dutxa matinera, baixem cap el menjador de l’Hotel Soler.

Allà mateix ens espera un bon esmorzar! Tan bo que ens sobte que sigui bufet i tot! Així que ens preparem una torrada amb pa amb tomàquet i una mica d’embotit, l’acompanyem amb un cossant, un cafè i un suc de taronja natural. Un esmorzar perfecte!

Així que amb l’energia carregada, pugem fins l’habitació, recollim les coses i preparem la maleta i ens acomiadem d’aquest hotel. Ara toca temps per l’aventura!

Amb el cotxe ens apropem fins a Callús, el punt d’inici d’aquesta activitat que ens espera avui. Avui ens toca gaudir d’una experiència única que és l’Ecorail!

Així que després d’aparcar el cotxe ens apropem fins el vagó on ens donaran informació i ens explicaran el funcionament d’aquestes bicicletes. Amb una presentació amena ens expliquen la història del tren de la salt, i ens donen les indicacions necessàries per saber què fer i què no fer durant el recorregut.

Així que, ja sobre la bici i amb el casc posat comencem a pedalar! En marxa! Estem molt motivats, anem pedalant sense parar i gaudint plenament del paisatge. Durant el recorregut passem per Sant Martí de Torroella, Mas Torres del Bages, La Sèquia, Mas de Sant Iscle i el Parc de l’Agulla.

Aquesta activitat si que ens agrada! Gaudim de la natura plenament, descobrint un paisatge d’octubre espectacular i sobretot, fent exercici a l’aire lliure!

Ens indiquen que al arribar al baixador hem de frenar les bicicletes perquè realitzarem una parada així que al arribar, anem frenant tot el grup de mica en mica a Mas Sant Iscle. És hora de gaudir del tast de vi al Celler Mas de Sant Iscle.

Baixem de les bicis, ens treiem els cascs i els deixem al costat. Ens apropem fins el celler i ens fan una petita visita explicant la història del celler i la història dels diferents vins que fabriquen. Us hem de dir què, gràcies aquesta visita, ens hem pogut apropar més al món del vi, perquè estem una mica verds sobre el tema. Això sí, després de la visita del celler, vam gaudir del vi com mai! Del vi, de les torradetes i del formatge! Genial!

Després de recuperar forces toca tornar a les bicicletes i seguir pedalejant. Ara hem de desfer tota la ruta que hem fet i arribar al punt d’inici, hem d’arribar fins a Callús. Amb menys nervis i més deixats anar, anem seguint el recorregut veient el mateix paisatge però del revés. Com ens agrada aquesta zona! Una zona tranquil·la, amb molts contrastos de colors i de terreny. Maquíssim! I en un pim pam, arribem a Callús! Ha passat molt ràpid la tornada!

Els monitors que ens han acompanyat durant tot el recorregut, s’acomiaden fent una fotografia a tot el grup, així que aprofitem també perquè ens en facin una a nosaltres per tenir-les totes de record.

I amb aquest record ens acomiadem i tornem cap el cotxe comentat la sortida. Una escapada super recomanada! I no només per fer amb parella, sinó amb amics, amb família, amb els fills i amb els avis! Hi ha possibilitats per realitzar-la per tots! Així que ara que s’apropa el bon temps, és un bon moment per gaudir del turisme industrial de Catalunya i descobrir el Pla de Bages amb l’Ecorail!

Subscriu-te a la nostra newsletter

Per rebre les últimes novetats i ofertes

Al fer clic a "Subscriure'm" confirmes haver llegit i estàs d'acord amb la Política de Privacitat.