Escapada a Cal Ouaire: apartaments de turisme rural amb encant

Escapada romàntica a Cal Ouaire, apartaments de turisme rural amb encant a Sant Jordi Desvalls. Gaudeix d'una escapada única a Cal Ouaire! Descobreix-lo amb nosaltres!

• Andrea Prat
    • February 2nd, 2017
  • L' Andrea t'explica la nostra Escapada a Cal Ouaire: apartaments de turisme rural amb encant

Antigament casa on hi venien ous, d’aquí el nom de Cal Ouaire, Cal Ouaire és una masia que data del 1796, actualment rehabilitada i adaptada amb tots els detalls i prestacions d’avui en dia. Situat al veïnat de Diana, pertanyent a Sant Jordi Desvalls, Cal Ouaire es troba a la frontera entre el Gironès i l’Empordà, a menys de 20 minuts de Girona, de les aigües de la Costa Brava i de les pistes d’esquí del Pirineu de Girona.

És divendres i fa una setmana que estem emocionats i nerviosos a la vegada. El mes de novembre passat vam rebre un comentari a través del blog, ens contactaven des d’una casa rural de l’Empordà; volien que ens hi escapéssim un cap de setmana per explicar-nos el projecte que estaven duent a terme, quins eren els seus plans i conèixer-nos en persona. Nosaltres, com no podia ser d’altra manera, vam acceptar encantats! Ens encanta conèixer gent nova, i més si al darrere hi ha un projecte de nova creació. Així que aquest cap de setmana ens escapem a Cal Ouaire, apartaments de turisme rural a Sant Jordi Desvalls, una escapada per recordar!

Divendres. Surto de treballar i, amb el cotxe ja carregat amb les bosses, passo a buscar l’Andrea a la feina. Des de Barcelona ens espera menys d’una hora i mitja de trajecte fins a arribar a Sant Jordi Desvalls, des d’on amb les indicacions que ens ha passat la Cristina, la propietària de Cal Ouaire, arribarem sense problemes a Diana, el veïnat on passarem aquest cap de setmana.

Es fa de nit ràpidament, i encara no hem arribat a l’altura del Montseny per l’AP7 que la nit ja ens acompanya. Anem fent camí per l’autopista imaginant-nos com serà la casa, si serà d’estil rústic, si hi haurà animals, com serà l’entorn… el trajecte ens passa volant i sense adonar-nos-en ja som a la rotonda que ens dóna la benvinguda a Sant Jordi Desvalls. A partir d’aquí seguim fil per randa les indicacions de la Cristina:

Arribareu a la rotonda de l’entrada de Sant Jordi Desvalls. Agafeu la segona sortida direcció Torrella de Montgrí – L’Escala. A uns 200 metros a mà dreta veureu un desviament a la dreta amb indicació de Diana – Sant Jordi Desvalls, l’agafeu i després agafeu direcció Diana a l’esquerra. Passareu per sobre el pont. Seguiu tot recte durant 1 km i arribareu al Veïnat de Diana. És la 3ª casa de color salmó.

Dit i fet. Ja som a la casa, tot és fosc i no som capaços de veure-la bé des de fora. Hem trucat per avisar que ja som aquí, parlem amb la Rosa, la mare de la Cristina, que en un tres i no res ens ve a donar la benvinguda. És molt simpàtica, de seguida ens sentim acollits i comencem a parlar. Mentre parlem la Rosa ens ensenya el loft on, teòricament, hem de dormir. Està molt ben decorat, dóna directament al carrer i queda tancat per un barri de fusta amb molt d’estil. A dins és modern, predomina el blanc i està molt il·luminat. Però és parlant quan ens adonem que el loft que estem de veure no és per nosaltres, es veu que a nosaltres ens espera l’apartament de dalt, el qual encara ens agradarà més! Més encara?

No us ho hem dit encara, però Cal Ouaire no és només una sola casa, sinó que dins de la propietat hi trobarem un loft rehabilitat recentment i amb jardí per deixar-hi el cotxe, la casa de Cal Ouaire, una piscina, un jardí interior i tres apartaments de nova construcció amb unes vistes privilegiades als camps i boscos del davant.

Deixem el loft i pugem a la part de dalt. La Rosa ens obre la porta i ens fa entrar a la casa. Això promet! Ens sobta com està decorada la casa i l’estil nòrdic que segueix. La combinació de fusta, pedra, vidre i metalls ens dóna la sensació que no sigui veritat que a la construcció dati del 1796. Òbviament la casa ha sigut rehabilitada i ara només en queden els fonaments i una part del mur de Cal Ouaire, però és impressionant.

Ens acomiadem de la Rosa i comencem a fer el tafaner per la casa. Una cuina completament equipada, amb illa inclosa, s’ajunta amb el menjador on trobem la llar de foc ja encesa. Un passadís ens porta fins al lavabo, on no falta de res, i al final l’habitació de matrimoni. Al costat hi trobem una altra habitació amb dos llits més. Totes les estances tenen finestres i, per tant, llum natural. Unes finestres gegants, sobretot la de la cuina, on pràcticament la totalitat de la paret és vidre. Ens encanta! Aprofitem per fer unes quantes fotografies amb llum interior, sopem un parell de pizzes i una Estrella Inèdit, per celebrar-ho, i anem a dormir.

Dissabte. Aprofitem per llevar-nos una mica tard. Tenim ganes de visitar l’entorn però estem esgotats del tragit de la setmana, així que ens ho prenem amb una mica de calma. Estem contents perquè les fotos d’ahir han quedat molt bé! Esperem que us agradin.

Esmorzem, ens dutxem i mentre l’Andrea aprofita per acabar un projecte de la universitat, m’escapo fins al poble de Sant Jordi Desvalls, a menys de 5 minuts amb cotxe de Diana. Hem de comprar el dinar i alguns productes més, així que m’aproparé fins a Ca l’Abel, el supermercat del poble, es veu que no tanca mai. També aprofito per fer una mica el turista i perdrem pels carrerons del poble (no necessàriament de manera voluntària, ja que era una mica un laberint).

Ja torno a ser per casa. L’Andrea ja ha acabat, així que fem el dinar i planegem la tarda, la qual passarem al Girona 10. Pels qui no ho sabeu, una vegada a l’any Girona es converteix en un aparador viu, ple d’activitats i espectacles arreu de la ciutat. Els restaurants fan menús especials, es fan concerts, entra d’altres esdeveniments. Nosaltres ens hi apuntem.

Amb 20 minuts arribem a Girona des de Cal Ouaire. Aparquem a prop de la catedral i comencem a voltar. Al cap d’una estona, es va fent fosc i comença a ser hora de sopar. Com que encara estem tips del dinar, i després de voltar i voltar per veure a quin restaurant anar, ens quedem amb La Terra, es veu que un dels més clàssics de la ciutat. La veritat és que l’ambient és molt acollidor, l’interior està ple de rajoles hidràuliques, i a on ens asseiem podem veure l’Onyar passant pel costat. Aquí podreu llegir la nostra escapada al restaurant La Terra!

Com que comença a ploure decidim que és hora de tornar cap a Cal Ouaire, mirar una mica Netflix i anar a dormir. Demà tenim planejat fer una escapada a Peratallada, el poble medieval, així que val més que carreguem les piles! Us deixem l’enllaç perquè no us perdeu l’escapada.

Com arribar a l'Escapada a Cal Ouaire: apartaments de turisme rural amb encant